2013年11月1日星期五

香港獨立媒體: 鴿王被趕盡殺盡 食環署勢再清場殺鴿

 
Get the newest, latest, hottest

Find shoes, heels, flats, active, essentials and more in the latest styles. Save up to 40% on select items.
From our sponsors
鴿王被趕盡殺盡 食環署勢再清場殺鴿
Oct 31st 2013, 17:00, by 原人

鴿王培哥上周被食環和市建局凌晨四點,強拆全港唯一的鴿舍,無法再售賣賽鴿,在香港無法搵食,生計成疑。鴿舍的賽鴿被迫運回家中暫養,近日,食環署到上址點算賽鴿,職員並不斷致電,告之他飼養的鴿子共35隻,超過飼養牌照所限的20隻,需要銷毀15隻或每年付上7000元,領取其他牌照。對在港沒有生計,依賴妻子在大陸做賽鴿比賽的培哥來說,7000多元無疑是百上加斤,走頭無路,本來想賣掉15隻賽鴿,以糊口和符合牌照規定,但食環署職員警告他賣鴿犯法,萬般無奈,食環署蔡姓的女職員告訴他︰「你自己搵有養鴿牌的人,送晒鴿出去啦!」不然,登門,再殺鴿。

誰人擁有養鴿牌,難道培哥會知道嗎?養活一家七口的賽鴿,在食環眼中竟是禮物。食環署職員再告訴培哥︰「我都唔想處你的個案,不過上司壓力」,食環署有老闆,就可欺壓弱勢。香港政府何其殘忍呢?

培哥只要求可買賣賽鴿,維繫本地賽鴿業,食環、市建局可以給他一條生路嗎?

圖為培哥教導小朋友如何賞鴿 pic by kenny

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论