2013年10月30日星期三

香港獨立媒體: 一人一故事短片系列 - 「低賤」的工作

 
Interested in creating incredible beauty looks?

Enroll in this online course where you will learn to harness the power of color while mastering makeup techniques and application.
From our sponsors
thumbnail 一人一故事短片系列 - 「低賤」的工作
Oct 29th 2013, 15:43, by HK'Story

昔日的我們還抱著宏大的理想,能夠在小學作文課理直氣壯地寫下「我的志願」。兒時的我們還可以毫無顧忌的暢所欲言,不會害怕別人的目光。

老師會問:「小明,點解你想做郵差叔叔啊?」

小明答:「因為郵差叔叔好偉大,可以幫到好多人之餘仲可以周圍去唔同地方!」

經過時間的洗禮,我們慢慢地長大,開始亦變得不敢發問,不敢去了解他人。漸漸間我們開始明白這就是「現實生活」。

媽媽:「仔,你要努力讀書,如果唔係就一世掃街嫁啦!」
兒子:「………」

就這樣,我們在一個充滿標籤的社會底下成長,選擇打一份循規蹈矩的工作。可恨的是我們忘記了每一個人也是獨立個體,背著既獨特,又引以自豪的故事。因為我們生活中已經缺少了一位「老師」去了解您。

職業無分貴賤,視乎您把它當作甚麼一回事且已。

影像串流: 

Media files:
sY4ytsPssRU (application/x-shockwave-flash, 0 MB)
You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论