2013年9月17日星期二

香港獨立媒體: 尋找紙紮玉兔

 
Manage your social media

Best social media tool for image publishing to Facebook and Twitter. Look amazing and delight your followers. Get 40% off when you sign up today.
From our sponsors
尋找紙紮玉兔
Sep 17th 2013, 10:12, by 原人

紙紮白兔燈籠,現在已買少見少。它們在舊區紙品店還可看見,雖然今天來自大陸,依舊人手製作,每隻白兔的臉是用紅筆繪上,眼睛都有小許不同,有的較善良、有的則是兇惡,各有千秋,不一差異,就是手作的毅力,傳統的味道。不獨是白兔,還有其他製式,如︰玻璃紙手繪的蝴蝶($25)、40cm長的大型彩兔($80)、卡通化的娛樂金魚眼燈籠...

觀塘哪裏可買舊式燈籠呢?原來在輔仁街和康寧道中間的小巷紙品店,大大隻的白兔才45元,比燈籠街還要便宜。當樓主在街上拿彩色白兔燈籠,不少大嬸更上前搭訕,述說女兒昔日中秋生活,也告訴樓主有的地方賣上90元,免不了也引來小孩羨慕目光。

過一個特別中秋,讓大白兔、可愛金魚陪伴着大家賞月。

(圖攝於上環燈籠街及官塘)

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论