2014年1月25日星期六

香港獨立媒體: 調解員係咪筍工?

 
Photoshop - Beauty Retouching

Learn how to improve your photoshop retouching skill and knowledge in 21 easy techniques! Take this course for just $25.
From our sponsors
調解員係咪筍工?
Jan 25th 2014, 04:54, by 陳假

圖:蘋果日報

我地周不時會見到政府廣告話先調解後仲裁,亦有傳媒報道調解的需求會日漸增多,仲係有成$3000一小時的筍工。

"專題:兼職和事佬 時薪$3,000"

http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20130319/18200377

計一計條數,如果我一個月開十日工,每日一個鐘都成三萬一個月,聽落真係筍到爆,於是我就著手去搵調解課程。係 google 度搵到一大堆又調解中心,調解協會,仲裁中心,原來有咁多調解組織,睇到頭都大,玩下手加埋考試都成萬幾銀,最後俾我搵到個幾千銀連考試嘅課程就即去馬,上堂之後先開始知道香港現時嘅調解體制係點。

香港的調解體制

現時香港其實係無一個標準試去考核調解員,要加入調解行業就要通過法定機構各自嘅考試去考核,點樣可以通過這些考試呢?當然係參加依啲機構嘅課程,因為唔同機構都有自己一套調解方法,正於武林有唔同門派一樣,你學少林功夫不過走去武當考試真係搵黎攪。而考到調解員後亦要加入這些機構才可接生意,要加入這些組識就自然要守佢嘅遊戲規則(我就因為工作太忙,考了調解員後還未有時間攞到足夠會內學學分出做實際調解)。

調解係咪筍工

如果一份工有成三千蚊一個鐘,而調解嘅入門資格只需中學畢業,應該大把人爭住做先係,不過現時全職調解員唔夠10個,係唔夠10夠。點解會咁呢,唔係好好搵咩?問題就係調解係香港員好難有足夠生意維生,以政府大力推動嘅金融調解做例子,2012年半年得13宗 case。

http://www.hket.com/eti/article/40023e57-3f51-4250-9b07-b68fde646850-676139

點解會咁呢?以我阿 Sir 嘅講法,原因大致有幾種:

調解還未普及,社會認知極度不足

好多人只係聽過調解個名,但係調解係做啲乜就好多人都唔知,甚至有人問我調解員係咪政府工。就以以下一則新聞為例:

"日前有交通運輸業工會代表接受記者訪問時表示,擔心調解後被車主沒收一萬元租車按金"

依個例子顯示出香港大眾仲未知調解係做啲乜,為調解好似法庭裁判咁有個人去決定結果。其實調解係要由雙方同意下進行會意,會意會由調解員做主持,在會意中雙方得到共識先會簽協議書。

調解員有角色衝突

另外一個原因係遇上衝突嘅時候香港人第一個反應就係用法律解決,成個 case 係請晒律師上到庭到時個官先話個 case 要先進行調解,大部份嘅當時人就會問阿律師邊度搵調解,相比起律師費,一個鐘三千嘅調解費用簡直微不足道,個律師又點會想你調解成功呢?如是阿律師就會同當時人講單官司你赢硬,調解只係做樣,個律司仲會介紹埋調解員俾個當時人做調解,結果調解當然會失敗個律師先有生意做,所以係香港調解失敗率好高,而個啲無法律背景嘅調解員亦好難搵到個啲上庭再放返出黎嘅 case 做。

因為種種原因,現時香港要做調解去搵食係好艱難,政府嘅推動我覺得太流於表面,成日叫人做調解不過又唔講下調解係啲乜,人地點會埋你,致於我有無後悔到讀/考調解員呢?肯定無!!因為人學到嘅會議同談判技巧對我依家嘅工作好有用,因為我成日都要同啲麻煩人 deal,不過我都真係好想有機會試一次學以致用,收少啲錢其實又無咩所謂嘅。

原文:
http://darkkeikei.blogspot.hk/2014/01/blog-post.html

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论