2013年12月30日星期一

香港獨立媒體: 「收埋啲卡」

 
Buy Bulbs, Seeds, and Plants

Our mission is to bring you top quality flower bulbs, perennial plants and other horticultural products exclusively over the internet, at the most economical prices.
From our sponsors
「收埋啲卡」
Dec 30th 2013, 09:43, by 王棘蘭

經典IQ題,邊個國家唔用信用卡?就係泰國,因為「收埋啲卡」丫嘛。但係,其實真係有一種卡越來越少人用,就係聖誕卡。自網絡發展迅速,加上環保概念興起,聖誕卡慢慢被淘汰,今鋪真係「收埋啲卡」。而其後就衍生了一種叫「電子聖誕卡」的東西。

今個聖誕,我就因為工作關係收到數十封電子聖誕卡,但始終都不及一封來自同事親手寫的聖誕卡開心。看到卡上的字句,每一筆都蘊藏着對我心意,每一劃都留下思想上跟我聯繫的痕跡,卡上更有她親手放下的餘溫,這份窩心感覺絕不是一堆電子脈衝形成的發光訊號能媲美的。

而講起電子聖誕卡,我就想起中學曾經有一位老師,她很幽默,每逢新年一有學生問她拿利是,她就會在黑板上畫一封利是說「有本事就來拎。」無奈的感覺跟收到電子賀卡一模一樣。試想想,如果利是電子化,一到新年你收到封電子利是,你會有甚麼感覺?真係「祝fuxk你」。

所以,環保不是藉口,科技不應被利用,有意義的東西是值得保留的。而還能保持實體化的東西也說明它有一定的重要性。除了利是,稅單就是一個好例子。

轉載自新報

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论