2014年3月2日星期日

墙外楼: 美国之音: 港人大规模示威,抗议袭击记者

墙外楼
网络热门话题追踪 
Grow your customer base.

Start a lead gen campaign on LaunchBit and cost-effectively grow your company today!
From our sponsors
美国之音: 港人大规模示威,抗议袭击记者
Mar 2nd 2014, 15:16, by 墙外仙

03.02.2014

星期天成千上万的香港人走上街头,谴责对一名前报纸总编的恶意袭击,抗议北京对港媒不断加大影响力。

前明报主编刘进图星期三早上进入自己汽车时,一名手持砍刀的男子跳下摩托车开始对他行凶。刘进图上身和腿部受到了严重刀伤,但手术后脱离了生命危险。持刀袭击者和摩托驾驶人已经逃逸。警方表示,还没有确定袭击者的作案动机。

刘进图是以调查报道著名的中文报纸《明报》的前总编,他最近被免职,取代他的是一名被怀疑有亲北京倾向的记者。这一事件让人们担心,北京可能企图要破坏这家报纸的独立性。

1

2

3

4

Shop Amazon Gift Cards - Perfect Gifts Anytime

相关日志

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论