2013年10月25日星期五

香港獨立媒體: 港視編劇阿羅:我地係撐自己前途!

 
Photoshop - Beauty Retouching

Learn how to improve your photoshop retouching skill and knowledge in 21 easy techniques! Take this course for just $25.
From our sponsors
港視編劇阿羅:我地係撐自己前途!
Oct 25th 2013, 09:43, by 刺青雜誌

綽號「阿羅」的林逸瀚,在2011年11月1日加入當時仍為CTI的香港電視,是第一批加入香港電視的員工。香港電視申請免費電視牌照失敗後,宣布裁員320人,他是其中一員。刺青編輯哈羅特與阿羅相識多年,這次特地邀請他接受訪問,分享在HKTV的創作路,以及對公司失落牌照的心聲。

踏上編劇之路

筆者和阿羅在城大相識,一年後不約而同地為了追尋夢想而退學。阿羅追尋的是一個編劇夢:「中學時期已經鍾意做創作,自己會寫小說,但就冇諗過做編劇,直至接觸到知專搞既編劇及媒體創作課程。」他回憶在知專讀書時,很幸運地遇上恩師鮑偉聰,鮑見他讀書認真,畢業後主動聯絡他:「有冇興趣寫大陸劇?」他當然抓住這個機會,就此踏上編劇之路。當時適逢王維基成立新電視台,大肆拉攏編劇,成為城中熱話;鮑正是在那段時間加盟王維基的新台。後來鮑致電他,叫他嘗試應徵見習編劇一職。

他坦言應徵王維基的新台是「唔輪到佢揀」:「據我所知,無綫係2008至11年都冇請過見習編劇。個行業其實好窄,青黃不接,好少新人入行。」阿羅獲CTI聘請為見習編劇,其後晉升為初級編劇,一做就是三年。直至本星期三,他成為HKTV三百多位被裁員工的一份子,年末約滿後正式失業。這些都是後話。

在港視做編劇的歲月

阿羅從公司前輩口中得知,HKTV與TVB在拍劇方面有極大程度上的不同。他形容TVB的劇集在走一個「製作主導」模式:「TVB拍劇以前係監製度橋,好多時從製作方便行先,要就演員檔期,直接啲講係上頭想捧邊個;例如黎耀祥有六個月檔期,上頭叫你拍佢啦,班編劇就要諗一套佢做主角既戲,唔可以寫女人主導、後宮爭寵。為左方便,又好少考慮實景。」

相反,HKTV走的是「創作主導」路線,劇集由籌備階段至落實,全部由創作組話事。「例如我地想拍古裝,有軍隊大戰,製作考慮一定say no。」但創作主導下就有可能,只要創作組聯絡CG公司、內地片場,預備一份合理的計劃書和預算表,公司覺得可行就可以開拍。「王維基好少ban橋,佢只會諗兩樣野:觀眾覺得好唔好睇?同埋要洗公司幾多錢?」

叫阿羅最深刻的,是創作一套名為《惡毒老人同盟》的處境喜劇。「呢套係笑片,全部由入行唔夠兩三年既年輕編劇去主導討論,決定笑位,有好多高登術語,後生既觀眾一定搵到共鳴,唔會覺得同電視機入面既故仔脫節。我地落足心機去度,一路度一路笑,唔介意收夜,晚晚加班都樂在其中。」是什麼驅使他們如此拼搏?「我地始終有夢想,想做一套好既劇做開山作,比香港市民認同。」自願OT,還享受過程,不知各位讀者又有沒有試過?

與王維基渡過的兩個新年

筆者請阿羅憶述與王維基接觸的經歷,無獨有偶地,他舉出的兩個事例都發生在農曆新年。「唔計員工大會,第一次真正接觸係2012年新年,佢邀請全體編劇去佢屋企拜年。當時我係全組唯一一個trainee,當然被介紹啦。」那次他看見王維基同員工打成一片,但也有信念與員工分享,就是想改變電視行業。

另一次在2013年農曆正月初三,他們交了一份40頁故事大綱給王,年初四復工時,他竟然全部看完,做了筆記,每個字跟他們討論。「我地好敏感,擔心老細係咪想干預我地創作自由呀?係咪唔想開劇呀?後尾先知道唔係,老細只係想俾壓力我地,想件事做得更加好。後來我地根據老細既意見修改,佢都收到。」

失落牌照以後……

港視因失落牌照而大規模裁員,但不少員工在此時此刻仍支持老闆,令港人嘖嘖稱奇,心想一間公司要好到什麼地步,員工才會被裁後仍站在老闆一方。阿羅強調,大家絕非單純支持王維基一人:「我地唔止係撐老闆,撐公司,我地係撐緊自己前途、撐緊香港市民既電視娛樂!我地係為左vision,mission做野,vision就係香港劇集會愈黎愈好,透過競爭同創新,透過大量新編劇入行,透過而家終於有人肯大額投資。」一個王維基出現後,他見到TVB都多了願意花費工本的劇集,例如《衝上雲霄2》(筆者按:不覺得《衝2》除靚人靚景外有何出色)。「冇左HKTV,如果now同cable都唔開劇,對我地呢行,對觀眾都唔係好事。」

裁員當日的員工大會,阿羅聽到一位負責「跑景」(安排外景作拍劇之用)的小員工跟王維基說:「老細,我只係一個跑景既小小員工。以前我唔洗跑咁多景,黎左HKTV之後我跑好多,因為你地要用實景拍攝。但我覺得值得,因為質素真係好左,但而家冇左呢個機會喇。老細,希望你會東山再起。」王維基在其後的記者會表示自己有哭過,正正是被那位小員工的話所感動。「我同其他同事都覺得,我地係創造緊電視奇蹟,大家做緊一個歷史任務。」

HKTV未獲發牌,阿羅認為從微觀而言,市民損失的是高質素的電視劇集;在創意行業而言,也未知另外兩間新免費電視台會否提供新的career給年輕人。

但他感嘆,這次香港的損失不至於此:「我覺得係冇左個夢想。一個人好努力想做好一件事,但竟然因為一啲講唔出既原因而遭到打壓。創作人最講夢想,而家最有心果個都衰左,後生仔仲邊有動力拍片?香港文化係靠電視劇、流行曲帶起,而家冇左一個咁好既平台,未來係少咗一種軟實力。」

阿羅給讀者的話:

「最後,我都想呼籲香港市民係10月20號企出黎。某程度上我覺得政府已經蝦到我地市民想心口。我地唔止係冇左個電視台,冇得睇認真制作、更多元化既電視劇咁簡單,而係我地冇左公義,陰謀論睇,如果今次香港電視網絡不獲發牌係政治打壓的話,我地更加冇左創作自由。我引用蘇局長一句說話:「循序漸進」,先是教育,再是電視台,下一步是什麼,不敢想像!我唔係陰謀論者,希望以上所說的只係想像!」

後記

訪問在HKTV的員工飯堂進行,未正式開始前,遠方的房間傳來一陣歡呼聲。我問阿羅那兒發生什麼事,他笑說應該是一套劇集的試映會剛完結。每完成一套劇集,HKTV都會邀請員工出席試映會;當日筆者聽到的歡呼聲,正好反映員工對公司劇集的信心。但願終有一天,我們也能觀賞到HKTV的劇集;但願香港創意工業不死。

原文刊於此

刺青雜誌 Facebook Page

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论