2014年3月5日星期三

香港獨立媒體: 學生哥齊反廣東話?!

 
Take the Style Quiz

Join JustFab and get one pair of extraordinary shoes or bag every month, handpicked for you by our fashion experts.
From our sponsors
學生哥齊反廣東話?!
Mar 5th 2014, 02:50, by 刺青雜誌

原文刊於此

文:張莉莉

乜你以為學生哥真係咁撐廣東話?少年,你太年輕了。作為一個中學生,我見識得最多既就係反廣東話,唔識講中文既中學生。

記得上年我仲係f.4雞,被老師捉左去參加個唔知乜鬼活動,講到好勁架,一時要研究國家大事,一時又要整咩財政預算案,仲話要去酒店到傾通宵添!不過,呢d都唔重要既,最重要既係我終於見識到運用chinglish既顛峰,仲令我識到唔少唔識講廣東話既中學生。

活動第一日當然係o day啦,一入到某學校門口,大家都好開心咁認識對方。但有不少人都係講英文,唔知既話,我仲以為佢地係abc,又或者係整左容既美國人,又可能係英國人。我好少聽到有人講廣東話,當所有人都用緊abc tone講野既時候(其實我覺得當中有唔少係扮出來),我,講左一句:「我叫阿晴。」氣氛好似僵住左咁,空氣唔再流動,我差d以為自己穿越時空,開始聽到有人講廣東話。

廣、東、話、啊!!!我想大叫出來。

到左真係玩city tracing既時候,組員講緊廣東話,不過我經常性聽唔明佢地講咩,點解好地地一個中文字會有r音,仲用緊英文既句型。由始至終,我都係一個外星人,去左一個唔屬於我既地方,到左而家,我仲係望唔透。玩完遊戲後,就返去某學校集合,可惜我地遲到。呢個時候,組爸組媽義正詞嚴咁用英文鬧我地,就好似真正既父母鬧緊你,不過佢地都只係大我們一年。我開始質疑到底係活動既問題,定係人既問題,後來我睇番先知係因為班中學生唔識講廣東話所致。

唔講廣東話無問題,咪當學英文囉。但其實,好戲在後頭。

活動完左,就自自然然地開左whatsapp group。當我仲未搞得清佢地邊個打邊個,中文全名係乜既時候,佢地已經交淺言深,好似岩岩一起共患難,定唔知好似係就快grad,話唔捨得。講呢d係絕對無問題既,問題出於你用拼音呀!!!段段野都咁鬼長,千字文咩,全部都係ngo hao miss nei dei ga咁款既字,唔只whatsapp,就連fb都有。最驚嚇既事竟然有人睇哂,仲覆返佢呀,睇篇咁既野,仲難過睇文言文。

呢一剎那,我對中文考試好有信心。文言文真係好簡單。

講開又講,有一次,個活動好無厘頭地整左個朗讀既部分,比篇文章你照住讀。照住讀,你話有幾簡單呢?如果DSE係考朗讀,而唔係考要用特別說話技巧先會高分既小組討論,我相信呢班中學生會尊重廣東話,尊重自己既文化。第一個朗讀既中學生,嗯,我唔識講,我覺得自己係井底之蛙,唔識世界。佢竟然唔識讀「學校」呢兩個字。

佢將學校兩個字讀成第一聲,變做hock how。

到左討論環節,除左個我、你、既、啦、呢等字外,其他字都係英文。例如,我guess呢,the government should really use some solid measures to solve the problem 囉,if not 呢,我think people will suffer呀。

不過,個活動入面總有d有小小意識既人。有個同學同我講,話覺得自己中文差。

我問:「點差法?」

佢話:「我會將I make you a cake」寫成「我做你蛋糕」。

我無言了。

我再一次望住個天,望唔透。到底呢個香港有幾多個係以廣東話做母語既中學生?

原文刊於此

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论