2014年3月29日星期六

香港獨立媒體: 畢業 = 失業?買學歷才是皇道?

 
How To Lose 19.8 lbs In 21 Days.

Lose weight the right way and keep it off.
From our sponsors
畢業 = 失業?買學歷才是皇道?
Mar 29th 2014, 09:55, by 張飛人

早幾日表妹打電話俾我,佢同我講話就黎大學畢業,之前報咗中大同埋Poly嘅Nursing Master課程,但interview之後都無消息,睇黎應該唔會收佢,所以就問我仲有啲咩出路可以揀。

「你嘅然想做護士,點解你初初揀科嗰時唔揀Nursing呢?」

「唉,我讀文科架,而且我A Level又考得唔好,根本就無可能入到Nursing,有得讀大學已經算唔錯架喇,其實我唔係想做護士架,但我發覺我畢業後根本就無用,搵份工可能得一萬蚊人工,還埋grant loan就得嗰幾千蚊剩,我點俾家用阿媽呀? 所以咪諗住俾多啲錢讀個Nursing Master可以有保障囉,但而家又唔收,表哥你可唔可以幫我諗諗計呀……」

同表妹傾咗一輸之後,發覺佢好慘,佢屋企本身都無乜錢,為咗供佢上大學已經辛苦,但如果讀埋個Master就更加辛苦,得唔讀又好難搵到好工,就算想讀都無學位收佢……

一個大學生,畢業後嘅人工竟然可以咁低,喺消費指數咁高嘅香港,真係扣埋返工同埋日常基本消費娛樂開支之後,根本就連還grant loan與及俾家用嘅能力都無,試問年青人又點會覺得有將來呢?

記得英國佬嘅年代,中三,中五,中七,專上學院(Poly, City之類) ,三間大學, 一級又一級咁分門別類。

讀得大學嘅人絕大部份都係天生就讀到書,無咁叻但又勤力用功讀書嘅就專上學院, 中七畢業後覺得想搵錢同埋快少少累積社會經驗嘅人就會出黎做野賺錢先,到覺得需要增值學歷嘅時候先會去進修,但因為已經有一定經濟能力,所以生活無咁吃力, 就算中五嘅都可以做普通文職,中三就去做Sales或者體力勞動工作。逐格逐格咁樣分落去,但做咩工都好,都一定搵到足夠自己生活嘅金錢,當時香港人係唔會專登用錢去買學歷,真係洗錢嘅人,都會出國留學,起碼都會學到一口流利嘅英語。

但時代改變了,而家走進大學校園,周圍都係講緊普通話嘅大陸學生,好多都係學費全免,宿舍又俾佢哋霸晒,一個家住西環嘅中大生,竟然唔夠分住宿舍,真係非常之可笑。

以為死讀爛讀大學畢業,點知出到黎個個人都係大學生,為咗增加自己嘅叫價能力,就去讀第二個Degree,或者去讀Master,但又要用多幾年時間,用多屋企幾十萬,為咗嘅只不過係幫自己畢業後賺多出幾千蚊人工。

學生們之間又會互相比較,三大嘅就會笑City生做Shity,City生又會笑珠海書院生都叫算做大學嗎?,珠海生又會笑IVE生為矮肥生或者I大生。 IVE又會笑毅進生為偽進,你憑乜讀完就有咁高學歷? HKU space生又會同生自稱HKU……

成個社會都只會去比較最表面嘅學歷,後生仔根本就唔會去諗一下咩叫做工作表現同埋「執生」呢兩個字嘅重要性。久唔久就會有啲新畢業嘅同學仔問我:

「飛爺,你讀到咩程度呀?」

「中五理科全合格,之後讀過Open U」

「然後呢?」

「然後? 無架喇,係咁多。」

「吓,無架喇? 點解唔去讀多個Master呀?」

「Master?我贏嘅係經驗同埋做野嘅能力,我有需要洗多幾十萬去買個學歷咩? 有時間嘅話,我休息吓好過啦, 人生得嗰幾十年,真係要為學歷去讀足幾十年書咩? 學歷嘅野,夠自己搵工咪得囉, 邊有得同人比架。」

或者同學們會覺得我好寸,又或者佢哋會心有不甘點解自己Master畢業而要聽令於一個只有中五畢業就出嚟做嘢嘅人。

但其實佢哋又無錯嘅,因為呢個社會已經開始扭曲到以為用錢買到學歷就係成功。 要怪唔應該怪學生,要怪就應該怪一班將學位量化用黎賺錢嘅當權者。

將香港人交嘅稅去支助大陸人嚟讀Degree,Master甚至博士,將本應屬於香港人嘅福利用盡,好多本應有資格讀到大學嘅香港人就讀唔到,然後學生就要出面自己交高昂嘅學費去「自我增值」先可以搵到份比較好嘅工種。

就算入到大學,未畢業嘅就搞到屋企有巨大嘅經濟壓力,但一畢業就周身債,呢個咁嘅社會仲點叫班後生仔覺得有希望同埋將來?

再過十年,真係唔知會唔會大學畢業就只能夠做麥當奴……

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论