2014年7月6日星期日

香港獨立媒體: 歷史會記住的一晚

 
Take the Style Quiz

Join JustFab and get one pair of extraordinary shoes or bag every month, handpicked for you by our fashion experts.
From our sponsors
歷史會記住的一晚
Jul 6th 2014, 07:38, by 黃治立

二零一四年七月二日,凌晨三時。

在中環遮打花園的市民,向世人展示出香港人的骨氣,告訴我們甚麼是不忘溝壑。他們知道法律的規定,而他們執意反抗。請別說這是犯罪,這叫作公民抗命。

在現場有消防車、旅遊警車、數以百千計的執法人員。請恕我直言,他們配不上稱為警察,配不上宣誓時對市民的承諾。

熟悉的情節一再上演,傳媒被趕離,武器也蓄勢待發。也許在頃刻間,水炮會轟然射至,警棍、胡椒噴霧會飛舞在眼前。但是他們沒有退縮。

這是歷史會記住的一晚,香港人為自己,在史書上添上了最值得自豪的一筆。天雖然灰暗,但他們每個人的身上,都閃閃發光。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论