2014年2月16日星期日

香港獨立媒體: 我是師奶,我關心環保政策—Polly Luk

 
Get the newest, latest, hottest

Find shoes, heels, flats, active, essentials and more in the latest styles. Save up to 40% on select items.
From our sponsors
我是師奶,我關心環保政策—Polly Luk
Feb 16th 2014, 05:27, by 囡囡囡

婦女手造肥皂,$10件。圖片來自綠慧公社網

文/採訪:Mavis Siu

手部皮膚痕癢難忍,紅腫、甩皮,甚至長小水泡,是「主婦手」的徵狀。大部份的主婦要麼塗藥或者忍受了事,Polly和綠慧公社的一眾婦女職工則生產及使用環保肥皂,保護雙手又實踐環保,更進一步關注更多的環保議題。

拍心口承擔公社工作

綠慧公社前身是綠色女流,環保番梘廠是其中一個項目。Polly當時屬於農婦組,負責耕田和共同購買。2007年綠色女流所得的環保基金用完,眼見第一間的番梘廠已運作一段日子,廢油造肥皂的運動又開始有更多人認識,組織就召集所有成員開會,問在沒有基金支持下,會否有人承擔綠慧公社的工作。「當時我同十幾個婦女就拍晒心口話負責繼續營運,想將呢個運動普及。」Polly更擔任理事長,現時負責公社回收廢食油造環保肥皂的行政工作。

頭一年接手公社,大小事務都要落手落腳做,遇到問題就靠家人和朋友幫忙,例如Polly的家姐會幫手整理公社帳目。那會否換來家人的怨言?「好彩又冇,家姐都會肯幫。同埋好彩先生都知我性格,唔忙公社都會有其他嘢忙。」只要能夠兼顧到家頭細務,便沒問題,其餘的事情可以邊做邊學。

營運合作社困難重重

基層婦女團體要運作一個合作社其實好難。「因為想我哋嘅婦女可以自主,同埋個個都平等,咁樣社員嘅參與會高好多,唔似有個老闆由上而下咁叫人做嘢,而係我哋每個人都可以平起平坐咁商量。」所以當初就選擇以合作社形式經營。

基於歷史遺留的問題,「合作社係要向漁護處註冊,但有次問負責嘅食物及衞生局局長高永文,連佢都唔知合作社係屬於佢管嘅範圍」,更難怪社會不重視合作社。但大眾的不認識又會令運作好困難,如申請戶口、保險、電話之類時,「佢哋第一句會問你拎商業登記證,冇就好頭痕嘞,要提供好多合作社相關嘅文件,解釋俾佢聽咩係合作社」。

除此以外,購買強積金、保險之類的文件很多都是英文,「我哋啲家庭主婦英文又唔係太叻,好普通嘅都仲識,但嗰啲terms我都唔識」,而且申請不同基金都要先寫計劃書,這又需要懂得一套特定書寫語言,假如沒有人幫忙,根本很難成功申請。

既然困難重重,為什麼還做落去?原因是婦女們在公社都可以很自主,可先做好家庭的事務再彈性上班。Polly反問「出面有咩工係利於家庭照顧者,真係可以交代聲就遲返早走?」公社的婦女則可以同時兼顧家庭,而又有一份收入作為生活津貼。

敢於表達不滿:「我有出聲,只係你唔聽!」

一開頭做環保皂,不像日本人或者台灣人崇高,要關注環境。她只是關心自己的朋友:「做番梘原本係為咗解決主婦手問題嘅,但當愈知得多嘢,愈了解到我哋自己污染緊個環境嘅後遺症係啲乜嘢,愈知得多就會愈想做多啲嘢。」之前所屬的組織一直反對屯門區內興建焚化爐,政府常宣傳興建的好處,但又不說明當中的危險。在一次特首選舉論壇上,唐英年認為焚化爐可建在少人區住的地方,Polly便立刻質問他「山頂都好少人住喎,點解唔擺焚化爐喺山頂?」她不禁疑問是否因屯門區民無法住在山頂等地區,便要為垃圾問題付出?

為何Polly好像比區內的其他居民對於環保問題有更大反應?「只係因為屯門居民冇資訊,我就係因為做得多而知得多」畢竟那些厭惡性設施都不是對正民居,在「隔咗座山」的情況下,居民根本不易察覺。如在屯門興建焚化爐,在一輪宣傳後,居民知道多了焚化爐的害處便會反對,但亦有一些居民表示自己日出而作,日入而息,留在區來的時間不多影響不大,「留得喺屋企最多嘅一定係家庭主婦同小朋友,所以要向婦女講多啲宣傳多啲」,尤其事隔一段日子,很多人都會忘記當中弊處。

而她亦愈講愈激動,問她對於政府一直以來的環保政策不會心淡嗎?「係會心淡架,但都要有火同動力去做!」Polly咬牙切齒堅持表態,是要讓政府知道其實「我有出聲,只係你唔聽!」雖然表達的意見不能立刻改變政府的甚麼政策,但她相信至少都可令相關的官員知道有人一直關注事件,也不至於做得太過份。

Polly慨嘆「政府有好多問題都唔願意承擔,任何嘅回收,任何嘅環保美其名係唔干預,靠晒志願團體自己去做,但實際係怕咗啲大財團!」早前梁振英承認政府長期將一些厭惡設施放在屯門,「確實對屯門居民是有所虧欠,所以政府一定會好好檢討這情況。」

合作社的經歷,改變一位師奶的生活。Polly享受合作社平等的工作環境,能夠兼顧事業和家庭,更開闊眼界,關心社區和香港的環保政策。她最希望政府可以堅決地儘快推行環保政策,「真係可以減輕堆填區嘅壓力,唔需要起既唔環保又唔可以持續嘅焚化爐。」她補充,鄰近的澳門因為焚化爐引起問題,香港政府不要再只說日本等地的例子是如何安全,「唔通每年派錢嘅澳門會冇錢起高科技嘅焚化爐?」她提醒不要忽視當中危險,要堅拒向焚化爐說不!

「囡囡囡寫作一團」:結集多位同學義務參與婦女採訪,嘗試呈現婦女的生活與政治有何關係。讓婦女學習說、同時也讓我們從新學習聽。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论