2014年2月4日星期二

香港獨立媒體: 新年才出現的香港夜市

 
Interested in creating incredible beauty looks?

Enroll in this online course where you will learn to harness the power of color while mastering makeup techniques and application.
From our sponsors
新年才出現的香港夜市
Feb 3rd 2014, 17:47, by 90後社會紀實

每年由年三十晚起至年初三,在香港各區都會有一些自然而生的香港夜市,這些夜市所售賣的食物往往都是香港小食又或是因各區文化而有小異。

美食可以在街頭享受,不一定店鋪當中

 
香港人很享受在香港夜市

 
別國風味的烤雞,味道清新


 
一些檔販甚至出動金正恩作賣點

 
不少人前來湊熱鬧

 
深水埗變得車水馬龍

 
馳名的臭豆腐引來不少人排隊


 
一杯杯的小食

 
說到底,是誰呃殺了香港的夜市文化,令到我們要到台灣尋夜市的味道?在注重物資生活的我們,只是和朋友掃一掃街便足夠我們快樂一整夜,沒有甚麼物質,只有木頭車上由小販煮成的食物,生活簡單便可。
 
同時,小販亦是在對抗公共空間私有化,鼓勵自力更新

 
每逢新年才出現的香港夜市,引發我們思考是否把這結合創新的市政思維,研究把一些街道在晚間變成臨時夜市,做好衛生等,善用我們的公共空間。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论