2014年2月4日星期二

香港獨立媒體: 史兄專訪:我不信婚姻

 
Get the newest, latest, hottest

Find shoes, heels, flats, active, essentials and more in the latest styles. Save up to 40% on select items.
From our sponsors
史兄專訪:我不信婚姻
Feb 4th 2014, 02:18, by 刺青雜誌

採訪:哈羅特、周回、我思故我在
文:哈羅特

近日〈澳牛的黃昏〉一文熱爆網絡,連主流傳媒上都可見其影響力,紛紛爭論到底澳牛伙計的態度有沒有改善。〈澳〉文的作者史兄就是有這種魅力,透過筆下文章製造社會話題;然而說到他最為人熟悉的作品,相信非他在去年年底出版的《婚姻這種邪教》莫屬。《婚》出版後深受歡迎,初版迅速斷市,記者身邊有不少平時較少留意網絡消息的朋友都是他的捧場客。史兄在書中以抵死啜核的筆觸,探討一道嚴肅的問題:婚姻到底是否一個邪教?

刺青三位記者都是史兄的書迷,今期與這位人氣網絡作家談情說愛,請他向讀者分享心目中婚姻的本質。

《婚姻這種邪教》背景補充

《婚姻這種邪教》一書由上半部的同名小說,以及下半部的散文集組成。作為全書重心的小說以第一人稱敘述,講述主角的好友森哥在結婚前「臨陣易帥」,與未婚妻Joyce分手,再跟另一個女人在原定日子結婚的故事。史兄告訴記者,小說情節大部份都屬真人真事,並且曾經在他身上發生:「我真係幫個朋友做兄弟,佢結婚前真係換咗個老婆,用番同樣既計劃,同一個新既女人結婚。」而事後他也像小說的「我」般,跟那位朋友絕交。。

他強調,故事的主要脈絡和結局都是真事,而他刻意把小說角色的身分改寫,目的是避免他朋友的那位前度發現。「我唔係好驚個男仔朋友知,我係驚佢以前個女朋友,即係阿Joyce知,因為佢唔係知道森哥咁樣做,攞佢安排既野同另一個女人結婚。」令他比較放心的是,他從前覺得匪夷所思的事,原來相當常見。「出咗呢本書之後,有幾個人同我講,他們身邊都發生過差唔多既故事。」荒謬的故事情節竟與現實如此吻合,也許進一步引證史兄接下來分享的婚姻觀。

史兄的愛情觀

從《婚》的文章可見,史兄在愛情上沒有甚麼道德枷鎖。不諱言自己是個「仆街」:「除左雜交、同性戀之外,所有男同女之間既關係我都試過。」由中學開始,他曾經拍過八場有性有愛的拖,曾經一本正經地拍拖,曾主動地追求有男朋友的女生,也曾被動地接受有男朋友的女生。有朋友問他,如果他的女朋友愛上了另一個男子,但又不想跟你分手,你會怎辦?當時他的女朋友也在場,他如此回應:「咁咪一齊囉,冇所謂。」為何會接受愛情中有第三者?「你同一個異性或同性有戀愛關係,都係想舒服姐,如果佢開心既,咪俾佢去做囉。As long as果段關係令你舒服既,咁我覺得個形式唔重要。」他相信,如果愛一個人是想他開心,就不應該在意對方是否在自己身邊。

既然沒有道德枷鎖,史兄又為何與婚前臨陣易帥的友人憤而絕交?原來教史兄最憤怒的,不是那位朋友劈腿,也不是他臨結婚前找另一個女人。「我最憤怒既係,佢攞咗佢前度幫佢安排既野同另一個女人結婚,其實佢太唔尊重同前度既果一段感情,太唔尊重前度為佢付出既野。咁完全超越咗我既底線。」他因為答應了擔任婚禮的兄弟而無法抽身,被迫在近距離觀看著整件事發展,但卻沒辦法去改變什麼。「佢同我講話婚宴場地係轉咗地方,但其實係冇轉過地方,臨婚禮前幾日我先知。」

對婚姻的抗拒

訪問過程中,史兄一再強調自己不會結婚。對他來說,兩個人在一起的條件是雙方彼此間能夠溝通,能夠「connected」;但他見過太多例子,結婚的兩人根本不能connect,彼此沒交流、沒溝通,婚姻流於形式化。「如果我同果個人connect到,咁結唔結婚只係個好外在既問題。」記者指出很多女孩子把婚姻視為拍拖的最終目標,又算不算婚姻邪教的信眾?他這樣回應:「如果你係追求一種物質生活,而結婚俾到你呢種物質生活,冇問題既。咁結婚其實同返工係冇分別。但我始終覺得結婚唔係咁樣既事。」他認為很多人會把結婚變成形式主義的事情,而沒想清楚結婚的本質,是承諾與對方共渡餘生。「好多人冇諗過對方或自己有冇能力去履行呢樣野,就去諗其他結婚衍生出黎既議題。」

童話故事中,王子和公主結婚後都會永遠過著幸福快樂的生活。「呢樣唔係真既。好多人冇諗清楚婚後有咩問題就結左婚,之後就stuck左係段婚姻入面,走唔到。如果有埋小朋友就更難。」

史兄從小已對婚姻很抗拒。他年紀尚小時,已經知道父母是一對名存實亡的夫婦,儘管他們待他十三、四歲時才正式離婚。無獨有偶,史兄的阿姨及婆婆都已經離婚;他中學時期的兩個女朋友,其中一人的父親在東南亞工作,一年只能回港一、兩次;另一人的父親則是貨櫃車司機,「包二奶」後一去不返。「係我成長既階段,身邊係冇一個完整既家庭。」漸漸地,他覺得婚姻很多餘:「呢樣野suppose係long-lasting,但原來又打得爛。」人大了,他看著身邊的朋友結婚離婚,又眼見朋友因為結婚的事談不合攏而分手,加上《婚》的故事,都不斷地強化他對結婚的看法。

如果有一天,史兄愛上一個女人,而她的婚姻觀跟他有衝突,他會如何處理?在這個情況,他寧願選擇去愛其他人。「我唔會覺得有一個人,我會鍾意到要用結婚綁住佢……我唔覺得呢個trade-off應該存在。點解我一定要攞結婚呢樣野,先可以擁有呢個人?我覺得呢個係好荒謬既交易。」

婚姻如何變質?

雖然對婚姻的抗拒早已形成,但港人對結婚的看法開始變質,史兄則認為是近年的趨勢。他今年33歲,由28歲開始,每一年的年底,幾乎每星期都要出席婚宴,做兄弟也做了十多二十次,近距離觀察使他有所感觸:「啲人似做show多過似結婚,表現出黎既唔係我地好愛對方,所以大家就做儀式,以後會攜手到老;而係做場show,我要講野,要有個地方俾大家gathering。究竟你係真係好想同果個人結婚,還是你係純粹想fulfill某啲人對你既期望?」客觀而言,他認為香港人愈來愈有錢,婚禮引伸出來的產業愈趨強大,婚姻也就變成很商業的行為,很多事情變成用錢解決。「以前搞一場盛大既婚禮係代表你好愛對方,而家係代表你好有錢。」

史兄絕少在婚宴中感覺到那對新人真的是很愛對方,唯一的例外竟然不是一場正式的婚禮。「有兩個女仔係香港結婚,因為香港冇同性婚姻,所以佢地既婚禮其實係冇法律效力。但係佢地係一個小小既宴會廳,請左一班熟人,搵左個牧師幫佢地見證。係果度,我覺得佢地係真係好想排除萬難,以後都同大家一齊渡過。」

既然婚姻已變質,史兄是否不贊成人們結婚?他重申,寫作《婚》一書不是叫人不要結婚,而是叫大家結婚前想清楚:「冇錯,有好多結婚既人當左呢樣野係邪教,但唔代表每一個結婚既人都當呢樣野係邪教。」他覺得婚姻之所以變成邪教,不在於婚姻的本質,而在於人們如何看待婚姻這回事。那麼,一個怎樣的婚禮,才不算是進入邪教的儀式?「能夠唔肉麻地表現到你對對方既愛,你個婚禮已經好成功。點樣做到呢樣野就因人而異,例如上台講番你同你老公老婆既一段小事,講番你地點樣跨過一啲困難,我覺得已經好夠。」

愛情貴乎坦誠

訪問接近尾聲,記者請史兄向有意結婚的情侶說幾句話,以下便是他的忠告:「諗清楚先啦,搵啲方法去驗證下對方係咪可以同你一齊先。人既原則同性格,重要過外在既attributes;一個成熟既人,會明白每段關係都有give and take。坦誠好重要,唔係代表佢所有野都講哂你聽,而係佢會為你著想,講出自己既感覺。同埋,儲錢先啦。」無論各位讀者是否相信婚姻,有沒有打算結婚,讀畢本文,都值得反思一下戀愛和婚姻的真正意義。

原文刊於此

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论