2014年1月20日星期一

香港獨立媒體: 紮這樣的根,會長出什麼樣的草?──訪中大本土學社

 
Shop Tervis tumblers.

Create a one of a kind personalized gift. It's fun and easy to design!
From our sponsors
紮這樣的根,會長出什麼樣的草?──訪中大本土學社
Jan 20th 2014, 03:03, by 中大學生報

文:吳彥俊

12月尾facebook上出現一個聯署活動,反對中大學生會幹事會就今次法庭裁決所作的聲明,並要求「學生會秉持港人優先理念,正確反映中大學生意見」。活動旋即收集到四百多個聯署,專頁聚集了大量關於移民政策、資源分配、學生會代表性的爭論。未幾,該活動召集人劉穎匡(下稱劉)以「本土意識,紮根中大」為口號創立「中大本土學社」,稱正策劃抗衡中大學生會的活動。

坦白說,聯署信中稱香港福利不應套用於新移民的觀點,筆者實在難以苟同。但與其隔空地各自陳述或嘲諷,不如實實在在的了解一下其想法及理據。

幹事會的聲明

本土學社緣起於反對幹事會聲明的聯署活動。當時劉聽聞不少同學都不認同聲明內容,於是發動聯署質疑該聲明的代表性。「我當然覺得(中央)學生會係要討論政治,否則就沒有意義,福利方面書院學生會都一直在做了。」劉雖認同學生會有立場取態無可避免,惟強調今次聲明的立場,未有在現莊競選政綱中提及,沒有諮詢過中大同學就草率地出聲明。「你都可以話佢今次錯呢,就係當初份政綱寫漏左『新移民』既姐,咁如果當初你份政綱冇諗過關注新移民,你咪直頭唔做(出聲明)都得架…明明份政綱都大包圍架,都包圍唔到呢個,咁冇辦法啦。」世事萬變,如果立場在當初政綱未有提到,但又未與政綱內的原則相違,又可否接受?「一出聲明就要take個risk,可能會有同學反對,呢個係佢自己(幹事會)既政治判斷… 你可以搞,但係搞咪承擔番個風險,而家咪個風險囉。」

其實幹事會的聲明,除了表明支持法庭的裁決外,其他對移民政策安排的具體立場都模糊不清;劉的聯署信同樣表明「尊重並接受」法庭的裁決,具體的分野在哪裡?我拿出該份聲明的原文,請劉指出他不同意的地方。「冇一句說話我可以即刻point出黎既,佢都寫得好唔仔細。」但按照劉的詮釋,聲明內容不能夠兼容他所倡議的移民政策。他覺得其他參與聯署的同學都可對同一份聲明有不同的理解,「如果佢地(幹事會)唔認同都可以同番我講,原來我睇錯。我會即刻縮番埋。」

經濟審查門檻

劉認為,法庭容許住滿一年的新移民申領綜援的裁決可以接受,但必需改動現時的移民政策。他建議在審批新移民時加入經濟審查的門檻,確保新移民家庭能夠不依賴綜援,養活自己。他指,扶貧應「先安內後攘外」,單單因為「家庭團聚」而批准移民,只會擴大貧窮問題。「應該先改善成個香港經濟環境,令到佢有錢養家,咁佢咪接埋老婆仔女落黎住囉。」那麼經濟審查門檻是在現時經濟環境下,寧願基層家庭要同時承受窮困和分離嗎?「呢個係社會既錯黎架嘛…我覺得其實佢接埋老婆落黎仲更加痛苦… 扶一個人貧,一定易過扶一家人貧,譬如佢老婆本身係大陸住,可能佢耕田養得起自己,特登你就批左佢落黎香港之後,仲累左佢,累埋個仔。我覺得政府既政策唔應該係要去害左佢。」這種政策算是剝削基層家庭團聚的基本人權嗎?「呢個世界係咁既,如果你窮呢,好多權利係會失去左,譬如你失去左去旅行既權利,甚至乎你失去左參選區議員既權利,你參選區議員你都要錢架。咁呢個就係無可否認的現實,你窮就一定好多野做唔到。」

守住一條經濟門檻,是因為新移民所申領的福利佔據了很大的公共資源嗎?「數據我覺得唔係關鍵黎既,呢個係原則問題… 政府可能有足夠既錢去支持埃塞俄比亞既居民,點解唔即刻拿曬D錢去資助埃塞俄比亞D居民呢?」劉認為,經濟門檻可以暫緩中港接觸,排解中港矛盾,並維持香港的「凝聚」。他指本土意識是一種自我認同感,是建立於香港人自覺獨特的身份之上。「舉個例,歌唱比賽拿左冠軍,拿左個牌,你之後行出街見到個牌原來係通街派既,你都會唔開心。」他覺得香港人希望保有獨特於他人的權利,就是本土意識的展現,所以這種情感也值得提倡,「因為如果香港冇本土意識的話,我地遲早會被共產黨統戰既。」

正在萌芽的是什麼

未來本土學社將落力倡議經濟審查門檻,並計劃招募更多人手,但劉尚在和社員討論長遠的路線走向。提起某些本土派提倡利用仇恨情緒吸納支持,劉評價:「目標係正確既,就係佢想提高個個本土意識。手段呢,未必係正確。」但他稱自己不會批評歧視內地人的運動策略,「咁如果佢真係做到既,咁樣歧視完大陸人,一年之後香港人就獨立既,咁冇辦法架喎,歷史會判斷佢係勝利架嘛。而家呢一刻我唔敢講我會認同最激進既手段,但我都要睇下,會唔會係咁樣做就冇辦法呢?又或者係一唔激進,就會被共產黨乘虛而入呢?我都判斷唔到。」

劉似乎將他所定義的「本土意識」置放為序列極高的目標,歧視手段亦不過是因為「激進」而暫不使用。無怪乎他會覺得,福利決策解決港人的身份恐慌,比基層的需要更重要;因為香港人對特殊身份的重視就是他覺得重中之重的「本土意識」。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论