2014年1月21日星期二

香港獨立媒體: 「恨加慘」

 
Selling event tickets?

Ticket Cake is the easiest way to sell more tickets online. They will help market & make sure your events are reaching their potential. Get started now.
From our sponsors
「恨加慘」
Jan 21st 2014, 09:57, by 王棘蘭

新出爐的施政報告,被評是扶貧報告,只對基層施恩,忽視中產。更有多名自稱「中產」的市民打上電台問答大會發表意見。「中產」這個詞彙很模糊,但也很精準,只要你在這份施政報告冇一樣受惠到,都可以叫中產。但最慘其實係嗰啲兩公婆夾埋搵三、四萬的「次中產」,或者可以叫中下產,又或者低上產,唉!總之呢班「一係買唔到樓一係供到隻狗;年年交足稅,但係受惠一定冇佢」嘅人,就叫做「恨加慘」。

我哋呢班「恨加慘」,恨,恨政府忽視我們對社會的貢獻,恨地產霸權搞到啲樓價咁貴,恨我哋交咁多稅但畀人濫用;慘,就唔使講啦,有中產之名,無中產之實,高不成低不就。人哋綜援婦就揸BENZ而自己就逼巴士,人哋又雙糧、又花紅,仲好過做大公司,我哋要供書教學、交租供樓,又無律貼、又無福利,生活壓力大,前景迷茫,生活質素也許比窮人更慘。

不過,這是一個結構性問題,並不是一朝一夕可以解決。我想到既然無補於事,不如跳出框框,提出一個天馬行空的新概念,就是一改傳統倫理家庭系統,提倡「多元夫妻制」。一直以來現代社會都是奉行一夫一妻制,好多時要兩份人工夾埋先做到中產。但如果實施一夫多妻或多夫一妻,甚至兩夫兩妻,將組成家庭的單位數提升,咪可以直接增加家庭入息中位數囉,到時唔單只中產,「新奇士產」都有得你做。

(以上僅亂嗡當秘笈,只供參考)

轉載自新報

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论