2014年1月2日星期四

香港獨立媒體: 插幡

 
Take the Style Quiz

Join JustFab and get one pair of extraordinary shoes or bag every month, handpicked for you by our fashion experts.
From our sponsors
插幡
Jan 2nd 2014, 10:42, by 周諾恆

唔知點解我對擺檔呢家野真係特別大感覺。

晚上插幡時,遇到一班年輕人。咁佢地話申請左某地方,我話,聽講有另外一檔會係度起壇。但斷估佢地唔會讓/讓唔到俾你喎, 因人地一早吹左雞係嗰度集合。咁擺檔既野每個位都會有同人撞,都係要互相協調。

咁佢唔知點好,話,「咁咪即係鬥早?」

我話,「現實上,唉多多少少係啦。但我作為社運仔,唔覺得應該係咁樣。」

我希望佢會諗到一d野。佢諗左一兩秒,話,「唔,係應該睇下邊個效用大d。」

我話,「唔係效用,而係團體之間有咩需要。各取所需囉可以話。如果人地團體有需要咪互相讓下囉。」

只可惜大家都要插幡,對話的 flow 就此中斷。

其實我想再講,講效用,如果講既係「在主流社會有 say」,咁我諗起既會係呢個團體更有條件去讓下人,而唔是要霸多幾檔/霸大d個位的。因為大家都應該知道,籌款/宣傳既機會,越大既平台係越多,d細檔,唔似人地黃洋達咁撚多野撈,就真係可能係很依賴過時過節擺檔的。

而效用呢樣野,我想,如果認為自己是社運/公民社會/抗爭 whatever 而也視對方為同路人 or 最起碼是比較相近的為了社會更好而工作的人,我諗,首先考慮的應該是互相關顧,而不是去給人家的工作打分數。更加應該要明白,好多無/細 「效用」既野, 往往就係社會中比較邊緣比較小眾比較弱勢的事,如果係咁,呢d就正正係我地應該要支持/堅持的事。如果社運圈內都因為認為對方做唔大做唔強,就踩住佢、踢開佢,談何平等公義呢?憑乜說社會應該要照顧基層、小眾、弱勢、被邊緣化者呢?

咁當然根本就不視對方為「同路人」,就唔係咁講。但這是另一個討論了。

另一位大叔的言論,就激得我頗嬲。他說,「呢個位我申請左小販牌既!」大佬,政府給你牌你就不用同人協調?咁仲屌咩政府?咁仲抗咩爭?咁仲公咩民抗咩命?不如以後睇政府頭算了。反正民間的事也是看誰有牌就誰大。

當然,我每年都有參與籌款,或為自己團體或為工作機構或為社運 project,而且過往亦曾因撼檔和其他人起爭執,就住擺檔問題而講三講四,好似係有利益衝突的。但我自問從無故意搶錢。姑列數例:曾於旁邊有年輕人的檔唔夠聲,我會叫人去睇佢地的檔支持佢地;曾為旁邊的團體張羅物資、朝早霸位;遇上邊緣團體,不用協調,立即讓位等等。但當然依然有很多地方做得不好。

做得不好,唯有記著一些人家教我的事。以前我所屬的團體,擺檔甚是鋪張,總之, 要霸氣! 那時有本身不需要擺檔的師兄師姐屌我們,「你地咁搞,人地無資源既唔撚使玩,無資源既更加無資源,貧者越貧富者越富呀?」每思之,我都心有耿耿。唯有多加留意前後左右有沒有團體更需要空間。

此外,亦有團體是,認為自己本年經費足用,就唔籌旗,淨派單張,「留返d錢俾其他人」的。

當然對有些人來說,講乜都無用。佢就係人多旗多音響多,佢d人就係要企去你個檔,佢d旗就係要插滿成條街。話知你地插幡,是插在自己檔口及自己檔對面的欄杆,不會亂過界,佢地唔會理你,總之有位就插,梅花間竹,大家的旗亂哂有乜所謂,佢自己檔口大撚把。

當中其實有個別人係有禮甚至幫下人地手的。可惜個別既例子,都係會被其他黃蟲。 呀,唔係,係蝗蟲至啱,掩蓋了。

再咁搞落去,「社運」街站互相唔協調,搞到好似黑社會霸地盤咁,倒不如全部都要向主辦單位申請,然後抽籤決定位置好了。

但現實當然係無咁理想。

(雖然根本就應該係能夠互相協調先至叫理想。 而唔係要搵人出黎做規管。)

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论