2014年2月19日星期三

香港獨立媒體: 《Come on, James》改編影片的創作意念

 
Buy Bulbs, Seeds, and Plants

Our mission is to bring you top quality flower bulbs, perennial plants and other horticultural products exclusively over the internet, at the most economical prices.
From our sponsors
thumbnail 《Come on, James》改編影片的創作意念
Feb 19th 2014, 15:37, by OpenVideo開片

《Come on, James》這篇故事是改編自陶傑先生的兩篇專欄文章,內容圍繞著兩段因價值觀不同而分手的愛情故事。當中一句 "Come on, James" 更經常被廣大網民引用,以形容那些因拜金女友認為沒有出息而被拋棄的年輕港男的情況。

這個被影像化的故事在編導方面作了個新嘗試,再也不是以James的角度出發,而是以女主角作為切入點,描述其悔不當初的心情,帶出現今一代,被物質社會扭曲、支配的愛情,片中的女主角,某程度來說也算是受害者。

今時今日,一個人成功的定義,已經普遍被認為等同於擁有的金錢和物質,所以故事不單純要帶出對拜金港女、功利主義的控訴,更說出了這種過於名利崇拜令到很多人作出了並不是最適合的選擇,往往錯過了內心真正想要的東西。

陶傑先生的這篇文章引起了不少香港男生的共鳴,而這條改編的短片更加希望再次讓廣大觀眾重新思考所謂金錢物質的價值。

Facebook專頁 - 開片Open Video
https://www.facebook.com/OpenVideo

影像串流: 

Media files:
qJ5AGFOyrT8 (application/x-shockwave-flash)
You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论