2014年6月13日星期五

香港獨立媒體: 香港文學:廣東話與狗不得入內?

 
How To Lose 19.8 lbs In 21 Days.

Lose weight the right way and keep it off.
From our sponsors
香港文學:廣東話與狗不得入內?
Jun 13th 2014, 09:32, by 牛虻

眾所周知,徵文比賽喺香港文學生態扮演重要嘅地位。年輕寫作人想打響名堂,最常見嘅方法係參加徵文比賽,攞到獎,跟住再出書,呢啲例子俯拾皆是。調轉頭諗,搞徵文比賽都會影響到香港嘅文學生態。

一般黎講,香港大大小小唔同嘅徵文比賽,例如青年文學獎、城市文學創作獎等,題材、寫法都相當自由。不過今日網絡文學興起,我地比較之下,漸漸都會見到徵文比賽作品同網絡文章最大嘅分別:廣東話係不得內進。

廣東話與粗口,華人與狗

我上網打「廣東話 徵文比賽」諗住搵啲資料,以為口語創作呢啲咁容易嘅題材,實有人搞過類似比賽。誰不知廣東話徵文比賽就搵唔到,反而見到一般徵文比賽都有啲好有趣嘅規則:

「2. 文體:敘事文、抒情文或故事創作(不接受廣東話口語或粗俗俚語)」
「(F) 參賽作品必須是以中文創作之語體文(不接受廣東話創作、或粗俗俚語)」

有趣嘅係,呢啲比賽都必然會將廣東話同粗口並列。令我諗起歧視華人嘅「華人與狗不得入內」嘅標語。粗口唔能夠入文,因為佢唔文雅,呢層大家都可以理解。然而口語又唔文雅咩?咁點解北方「啥兒幹什忽悠」可以入文,而廣東話嘅的士都駛唔入文章,要改成「出租車」方可通行?

COVER

我手寫佢口,南手寫北口

事實上係,我地鄙視自己嘅語言。人地用口語寫入文學,我地就以為北方話最粗鄙嘅字都係「文藝的語言」,而廣東話嘅雅字,一文兩文都要拒於門外,變成一塊兩塊。大陸、台灣嘅國語、普通話推廣,逐漸感染我地,使我地對自己嘅母語自卑。學校「口語入文」越捉越緊,而年青作家嘅文章越多見「西紅柿」、「魚肉丸子」等。

中史書都有教,白話文由五四運動開始,「我手寫我口」、「我手寫我心」呢啲口號深入每個市民嘅腦海。不過傳到黎南方,再傳到黎香港,就好不倫不類。一方面俾人鬧「香港學生詞彙貧乏」,另一方面無論閉翳、喊苦喊忽、心思思定係心掛掛都唔俾人寫,逼你用另一套詞彙。既然係「我手寫我口」,「我手寫我心」,咁點解我地諗嘢、講嘢都係用廣東話,落到紙上係用書面語呢?如果真係承傳五四運動嘅精神,點解我地到今時今日仲係「我手寫佢口」、南手寫北口?白話文嘅敢於書寫嘅精神,香港根本時至今日仲未做到。

忠於自己 振與文學

先前寫咗篇〈振興香港文學:解除書面語封印!〉,已經講過。成日俾人話年輕作品千篇一律,好似有無形嘅枷鎖束縛,我睇網絡文章千變萬化,發展迅速。成日話年輕作家無法發圍,出書都無人買無人睇,但網絡文章個個爭住拍片朗讀,潮文膾炙人口。網絡文章之所以流行,在於貼近我地嘅日常思考、生活,親切而感人。書檯隔離又無人揸枝槍指住你,原稿紙上任筆馳騁,點解我地要劃地自限,唔試下再進一步,用我地嘅思考語言做文學創作?

考語言做文學創作?

我地都知道,用廣東話參賽,甚至用廣東話寫作出書,要一個人冒險踏出第一步實在艱難。但我地掉轉頭,用廣東話搞徵文比賽,等大家參與掂啦掛。「為之,則難者亦易矣;不為,則易者亦難矣。」所以港語學搞「第一屆廣東話徵文比賽」,希望大家有文出文,幫手宣傳一下,作星星之火,使香港文學重新振作!

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论