2014年3月24日星期一

香港獨立媒體: 反服貿?反甚麼?

 
Take the Style Quiz

Join JustFab and get one pair of extraordinary shoes or bag every month, handpicked for you by our fashion experts.
From our sponsors
反服貿?反甚麼?
Mar 24th 2014, 15:24, by 股壇馬克思

國民黨要通過同大陸簽嘅服貿協訂,搞到學生佔立法院,星期日晚仲佔領埋行政院,搞到同警察打起黎。

好多人話,係大陸資本主義(定社會主義?)侵佔台灣,仲講到大陸殖民寶島。 其實有D誇張,未來大陸係唔係殖民 到台灣我唔知,但宜家未得。相反,台灣資本早就殖民大陸好耐,剝削大陸同勞工污染環境幾十年,搞左好多台灣小帝國,富士康就係好例子。 呢個年代,有錢有權力就可以殖民人地, 一個國家嘅統治階級可以係殖民者,但係老百姓可以係被殖民者,大陸就係一個例子 。大陸政府同資本梗係想殖民或控制台灣啦,但係又未有咁快做到。 宜家共產黨係想用服貿協助統一,所以給台灣大資本好多好處。你話共產黨嘅統一係殖民大計都Okay,但未有咁快。

抗爭嘅學生話,宜家好多大學生月入得22K台幣(5000蚊港紙左右),好多年都冇加人工,服貿會增加競爭,令佢地小生意更難做,收入更差。 但係點解服貿未通過,佢地就已經咁低人工,冇人工加?

台灣大學生收入差有好多原因(例如大學生數目眾多),當中與大陸有關的因素,主要唔係大陸政府,甚至唔係ECFA,而係去大陸的台商以及中上階級嘅台幹。台商早就就去大陸,最初只係去剝削廉價勞工土地等等,但最近十幾年仲搬埋資金、技術、產業、一家大細過去。例如,單單長三角就據說過百萬人,連大學同學會聚會都可以係上海搞。數目多到連生意失敗流落大陸嘅都一大堆,被人叫台流。

台商移往大陸,唔單只把大量中層及基層工種帶走,或不在台灣製造就業機會。而且,冇左呢班人係台灣,或者佢地少左係台灣,各類服務產品的消費需求都減少,咖啡都飲少杯(呢個可能係台灣通脹極溫和嘅原因)。但係,呢班人可能始終家在台灣,所以他們賺番黎嘅錢可能會用黎買台灣嘅樓,因為又可自用又可保值,尤其係北部地區,結果台北等地房價升,搞到渴望成為中產者連成家立室都好難,亦難向上流動。

服貿最大嘅問題,並唔係陸資黎台灣競爭,而係加速以上嘅流動同循環,對老百姓不利。國民黨又為了討好資本家,討好共產黨,想快快脆通過,咁就出事。尤其是台灣政府一直唔夠努力令台灣產業升級,升級了的產業又外移到大陸。例如,以前台商聚在東莞等珠三角地區,利用廉價勞工;近十年有技術有資金的都遷至上海、蘇州等,形成中高科技產業區,咁就說明高增值的台灣產業在大陸膨脹,但就可能冇乜係台灣。例如訊息科技有關的產業就好明顯。

據說,就連台灣醫生都開始外流大陸,無他,大陸醫療高度商品化,係最賺錢的行業之一。見錢開眼嘅大陸醫院,香港人好熟識。宜家台灣醫院只可在上海自貿區開醫院,但服貿卻讓台資在全國開獨資或合資醫院,這對台灣的財團法人醫院黎講,係一塊肥肉。相反,台灣只開放養老市場予中資,還要合資,台資要有51%或以上。

香港上市嘅大陸醫療股好多,但係都係搞藥多,純醫院好似只有鳳凰醫療(1515), 截至今年6月底止,共經營11家綜合醫院、1家中醫院及28家社區診所,共計3,213張營運床位,以去年營運床位計,係全國最大私立醫院集團。醫院設備及人員質素高過公立醫院幾班,以北京為基地,強國富人集中地,需求龐大。近三年盈利增長率高達50.3%,認真利害。上市集資約12億,超額認購500幾倍,成為去年凍資王。上市價8蚊唔駛,即日上到9個幾,升左兩成半。之後去到14蚊左右回落,最近咬著12蚊。如果唔嫌市盈率40倍以上咁高,有得諗。

咁學生宜家係反乜野?似乎唔係台灣人民反大陸(當然,心理上好多人係反中同恐中),而係反緊整個依賴大陸市場嘅台灣中上階級與財團,而且,阻止服貿只係令佢地冇咁方便。當然,國民黨作為最大推手,就孭梗鑊喇。

股壇政治經濟學批判

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论