2014年3月7日星期五

香港獨立媒體: 第一萬次祈求

 
Get the newest, latest, hottest

Find shoes, heels, flats, active, essentials and more in the latest styles. Save up to 40% on select items.
From our sponsors
第一萬次祈求
Mar 7th 2014, 12:42, by 可樂

如果人向上天祈求,在第一萬次禱告終會被聽到。

我,今天大概說了一萬次「地政滾蛋」。

身體受一些小傷,聲音沙啞,情緒崩潰。

我們與政府,正爭奪空間改造的權力。「地政滾蛋」是唯一方法,必要方法。當四個警察一邊按著我,一邊喊︰「你要講,我俾你講!」我震驚了。震驚不是源於他們捏著我喉嚨呼吸困難時說這話,震驚是我明白了暴力之日常的運作結構——你可以講,但你只能旁觀。我用我僅有的氣力說︰「我唔要講,我要你走。」

「每一片土地,都是最後一片土地。」

「人是上天種的莊稼,他們不可隨便來拔。」我在小說讀過。

文學是一種造作,但當投入到一個程度,故事會成真。 誠心所願。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论