2014年7月11日星期五

香港獨立媒體: [阻街新法你要知] 油麻地墟報(第四期):政府話你阻街 即罰千五

 
Take the Style Quiz

Join JustFab and get one pair of extraordinary shoes or bag every month, handpicked for you by our fashion experts.
From our sponsors
[阻街新法你要知] 油麻地墟報(第四期):政府話你阻街 即罰千五
Jul 11th 2014, 10:00, by 活化油麻地街坊會

3月,政府開始賣廣告,宣傳阻街新法例,由宜家到7月14日,係諮詢期。諮詢文件中,阻街被寫到十惡不赦:會造成滋擾和阻塞、影響衛生、甚至危害行人及交通,影響城市生活質素。但其實,政府口中的阻街,包括好多你平日見到、都唔覺得有問題的使用街道情況,甚至是市民的基本權利。

[緊急呼籲,請簽署及轉發] 店鋪阻街諮詢意見書,急需你的回應,7月14日(星期一)截止。

阻街包D乜?
店舖阻街
- 食肆 / 店舖 / 檔口前擺貨、枱櫈,加建小梯級、貨架、斜台、簷蓬等
- 路邊切割鐵枝、燒焊、修車和洗車、回收廢物、把郵件分類等臨時作業
- 廣告燈箱、易拉架、宣傳招牌等

文件無講明,但關阻街事
- 清潔工暫擺街邊的垃圾車、露宿者的大包細包
- 街坊路邊擺張櫈、小盆栽、拜神燒香,甚至打小人
- 示威橫額、街站、宣傳物品
- 街頭賣藝、游擊音樂會、放映會、民間自發活動

冷知識:05年「楊美雲案」終審法院認為「阻街」不應只考慮「實際阻礙」,而是「阻礙行為是否合理」。所謂「合理」,需衡量當時情況,包括阻礙行為的「範圍、為期、時間、地點和目的」。結果法庭為「維護公民自由」判政府敗訴。

點解立新法?
原本都有阻街法,但政府覺得無效率、罰款偏低無阻嚇性,所以建議同亂拋垃圾或違例泊車一樣,設立定額罰款制度。

大鑊1:定額罰款
以前 收告票 -> 排期上庭 -> 法庭判決
註:排期須1-2月,平均罰款$500-600

新例 收告票 -> 14日至1個月內須繳罰款 或 自己提出抗辯 -> 排期上庭 -> 法庭判決
註:建議罰款$1500,14日至1個月內搞掂 或 (抗辯)後果自負

分別 1) 要主動抗辯
被告(小市民/店主)要主動寫信俾食環署或相關部門,陳述理據,提出抗辯
* 市民/小店主怕煩、無錢無時間研究處理法律問題,往往選擇罰款了事。政府就乾手淨腳,少左手尾跟。

分別 2) 執法標準不清
依賴前線執法人員(食環/警察),靠現場觀察、即時判斷
* 前線未必會花時間充分聽取阻街一方的「合理理據」。文件無講明執法標準,前線可能嚴寬不一,甚或只聽任區議會話事(詳見下文)

大鑊2:區議會 操生殺大權
諮詢文件話明要增強區議會角色,會邀請「協助」:制訂對店鋪阻街執法優次的準則,包括列舉「黑點」要求重點清掃,或以地區「特色」、社區意見和期望之名建議寬限。

但到底咩係「黑點」?咩係「特色」?其實街坊和檔主都心照,食環次次話收到投訴,多數係區議員/職員,扮「熱心市民」匿名檢舉。宜家,明刀明槍:聽話的,就係「社區特色」;無經佢批准、篤眼篤鼻的,就係「黑點」。呢D就認真叫親疏有別。

需知道,店舖的租客、排檔等,手上無票。區議會要諮詢,只會問住客、業主,甚至是虛無飄渺的「馬英二」、「馬英三」。就算做意見調查,都只叫人填格仔,攞個數字,啱睇就call記者大造文章,唔啱用就當無件事。到底邊個先係話事人?邊個係官商勾結利益集團的主腦?

人人捱貴租 俾條路行吓
做街坊生意,價廉物美,唔收得貴;但係地方細,唔夠用,仲要捱貴租
做工程/燒焊/回收,臨時開工、上落貨,無幾千呎工場,因要捱貴租
做小販排檔,搵埋唔夠兩餐,莫講話住劏房板間房,屋企都係捱貴租
……
法律好似人人平等,但財團大把錢,唔志在一千幾百,請十個律師幫手都得
但小市民呢?

地產霸權、有錢大晒,係人都知。政府立法唔係保障小市民,遏止財團壟斷;區議會唔去爭取租金、原料價格下跌;仲要大賣廣告,叫商舖小販俾條路行吓……
究竟「邊個」唔俾條路「邊個」行?

街坊互相協調 街道我地有份
街道的使用,到到唔同,人人都唔同,唔應該俾冷氣房中的「代表」話晒事。商舖檔口,朝早擺貨晚頭清,方便街坊之餘,又做到生意。有人行、有車過,自動自覺搬開D。用完地方執乾淨,下個人又可搞D新意。有唔妥,開句聲,大家因理解而遷就,唔係先到先得靠霸位、唔係大聲就惡晒、唔係下下去投訴、唔洗靠差佬食環政府插手,更加唔係財團有錢話晒事。

街坊聚腳打牙骹,建立幾十年的情誼,冇左條街點得?政府立新法,無非為方便管理,趕絕庶民生計,執到乾乾淨淨,等有日賣個好價,拆卸再發展,將每區變成一式一樣的倒模城市。

街道,唔係炒賣生意,係我地共享、共同的生活空間。
街道,由我地話事。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论