2014年7月11日星期五

香港獨立媒體: Sketches for Nga Tsin Wai Tsuen

 
Crabtree & Evelyn.

Pamper yourself and save money with value size items on sale.
From our sponsors
Sketches for Nga Tsin Wai Tsuen
Jul 11th 2014, 03:18, by Pang Bear 彭啤

NTWT-002

一提及現今的藥房,大家不難聯想到奶粉、尿片、日常用品、上水……等詞彙,種種皆與自由行扯上多少關係。他們所賣之貨品一般都能凸顯出當期自由行的生活所需,他們對目標客戶需求之了解及市場敏感度之高,令大多香港人都覺驚訝。

但就在自由行尚未盛行之前,藥房一般主打中西成藥,而且店內大多會有中醫駐店,當每次診症後可即時執藥(大多皆設有代客煎藥服務),所以在附近已可憑藉味道得知藥房的遠近。但當近年興起中藥以藥粉沖泡,商品以日常用品主導,市場由連鎖店所雄霸……傳統藥房注定會於不久將來於社會上消失。

Google Location
http://goo.gl/maps/V12Y3

藥房@維基百科
http://zh.wikipedia.org/wiki/藥房

衙前圍村重建關注組@Facebook
https://www.facebook.com/Ngatsinwaitsuen

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论