2014年4月3日星期四

香港獨立媒體: 股壇大陸化唔係咁簡單

 
Get the newest, latest, hottest

Find shoes, heels, flats, active, essentials and more in the latest styles. Save up to 40% on select items.
From our sponsors
股壇大陸化唔係咁簡單
Apr 3rd 2014, 11:27, by 股壇馬克思

香港呢幾年反大陸、恐大陸情緒大增,雖然「大陸化」有多少事實基礎,但係,絕大部份嘅「大陸化」說法都係大而化之,籠籠統統,冇乜分析意義。究竟係大陸乜人或乜野要黎「化」我地?而又係「化」乜,「化」左做乜呢?「化」我地D乜?

我股壇馬克思唔識咁多,既然日日睇住個市,不如同大家講下股市同中資。

八十年代至九七前,股市裡多本地華資,尤其係本地地產佬;九七後,股市裡面中資愈黎愈多,主要唔係因為回歸,而係因為中國係九十年代末要國企改革,其中之一就係讓國企進入全球資本市場,所以,王歧山同Henry Paulson係高盛做過同事。九七後一國之內嘅香港,當然係重要嘅一站。呢樣野發生左起碼十幾年了,最大的國有銀行都黎哂香港上市,唔少國有企業亦直接或間接(用控股公司黎香港上市),呢D野早就發生,唔係呢幾年嘅事。而且,唔止大陸共產黨同國企幹部令佢成事,香港人同鬼佬投行芬佬都有份,催同教佢地上市,令我地嘅資本市場所謂大陸化。

我就有個香港friend,讀大學時讀文科,但係畢業後就乘住呢個勢搵到盤滿砵滿,成日幫大陸國企包裝上市,雖然佢冇高盛、大摩咁巴閉,但係我眼中都算係大鱷一名。例如一個爛船廠,佢可以幫佢化妝,搞到一大堆工人下崗,空左間廠出黎,配合地方同中央政策,又向國有銀行借錢,搵專業人士寫計劃搞估值,未有真嘅發展時就已俾人覺得商機無限,上市吸水。

話時話,佢條友最近可能開始有少少罪疚感,雖然做左D外資投行顧問非執董之類,又要飛來飛去,但成日返黎參加遊行示威,鬧共產黨。佢愈黎愈有錢同出名,香港就愈黎愈民粹本土,共產黨就愈黎愈控制狂,唔知佢日後駛唔駛遊行示威時帶帽呢?咦,唔知佢有冇去廣東道反蝗呢?定係佢覺得自己「賣港」?

國企係有策略性,主要唔係殖民香港,起碼唔係將香港變成上海,因為咁就冇價值,佢地主要係要食大茶飯。大陸政府對股市好有戒心,大家都知,外資係唔可直接投資係A股。於是,香港就係最好嘅buffer,係一個最好同外國金融資本搞三搞四嘅地方。

最近,大陸中資又有新動向。例如,母企中信集團借子公司中信泰富(267)係香港上市,將母公司2800億資產注入中信泰富,刺激中信泰富一周急升12.8%,仲傳話,中信集團要將總部搬黎香港。唔知係唔係同中央最近宣佈嘅國六條有關,要國企多利用金融渠道,呢樣野可能對香港有啟示。我諗,呢個勢會愈黎愈勁,香港唔止係國企資本市場,重係國企營運中心。從好方面諗,中央想用香港嘅法制及規管,管好國企;從壞方面諗,係用佢地嘅官商勾結文化破壞香港廉潔社會。邊樣先係?我諗都有D喇。成日講「大陸化」嘅本土主義偉大鬥士就梗係話係後者喇。

至於民企,反而多去美國上市。最近有阿里巴巴棄港赴美,亦有新浪微博,佢仲改埋個名叫「微博」。佢上個月向美國證券交易委員會遞交招股書,最高集資額為5億美元,估值為55億美元。資料顯示,新浪微博去年總收入1.883億美元,淨虧損3810萬美元,業績較前一年改善。2012年,新浪微博總收入6590萬美元,淨虧損1.025億美元。題外話,微博會唔會開始沒落,或者要轉型呢?

有人漏夜趕科場,有人辭官歸故里,唔少從美國退市的民企就計劃回港上市。去年完成私有化、內地最大戶外視頻廣告營運商分眾傳媒,計劃今年回港上市,集資規模逾100億元。除分眾外,中國連鎖經濟型商務酒店「7天」、盛大遊戲及巨人網絡都可能回流香港。

可能因為呢個原因,有人話香港股市A股化--大陸化。即係恒生同國企指數唔係點升(呢排似係反彈,多過長升長有),但俾人憧憬嘅公司,因為包裝加上政策,就突然炒起,炒得快有錢搵,但係炒得慢冇鼻哥!指數成分都換唔切,指數又點反映到呢D新勢力的短暫衝力呢?其實,好多國企(甚至不少民企)的長期增長動力點都冇佢上市時咁亮麗,甚至係暫時冇乜,例如國有銀行,股價麻麻地(呢排升似乎都係短暫),佢地都係睇阿爺條水,放定收?但有個基本壞盤:佢地借左一大堆地方潛在壞債俾地方政府、房地產商。

A股化?你話大陸搞衰你香港金融市場?咪睇到香港咁重要,主要原因似乎係,香港股市係大陸國企及民企加入全球金融遊戲的入口或前哨,佢地暫時都係勉強站穩,何來持續增長?呢場全球豪賭,用邱吉爾嘅話講,只不過係The End of the Beginning。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论